Menü

Akciós „akciós könyvcsomag" könyvcsomag alias Russell-paradoxon könyvcsomag

Ár:
60.133 Ft
30.067 Ft (28.635 Ft + ÁFA)
Kedvezmény: 50%

Magyarázat az Akciós „akciós könyvcsomag” könyvcsomag alias Russell-paradoxon könyvcsomag bejelentéséhez

Ez az ajánlat tartalmazza az összes akciós könyvcsomagot és könyvet, amit az év végén hirdettünk meg. A bejelentését egy viccesen elgondolkodtató videóval szilveszterre időzítettük, míg a kedvezményes csomagok január 13-ig érvényesek.

Elérhetőség: Rendelhető

Leírás

Magyarázat az Akciós „akciós könyvcsomag” könyvcsomag alias Russell-paradoxon könyvcsomag bejelentéséhez

Akadémiai hangulat alakult ki a Filologosz Könyvesboltban, amikor néhány héttel ezelőtt elkezdtem kidolgozni legújabb akciós ajánlatunkat. Szeretném bemutatni ezt a különleges ajánlatot, ami, azt mondhatjuk, egyedülálló a piacon és alapvetően szembe megy az akciózással kapcsolatos uralkodó elgondolásokkal és paradigmákkal.

Az ajánlat neve: Akciós „akciós könyvcsomag” könyvcsomag alias Russell-paradoxon könyvcsomag.

Ahogyan az elnevezés két részből tevődik össze, úgy két gondolat mentén szeretném megosztani, mi ösztönzött abban, hogy ezt az ajánlatot létrehozzam.

Az év végéhez közeledve, az elmúlt hónapokban, azt vettem észre, hogy az evangéliumi keresztény könyvpiacon megjelentek különféle akciós könyvcsomag ajánlatok. Így jött az ötlet, hogy én is létre hozzak néhányat. Ez meglehetősein aktuális ok, de nem pusztán ez ösztönzött, hanem egy olyan jelenség is, ami, azt gondolom, általában is megfigyelhető ezen a piacon. Ennek a jelenségnek az a lényege, hogy a különböző piaci szereplők alapvetően árakciókkal, kedvezményekkel, engedményekkel próbálnak meg versenyezni a vásárlók kegyeiért, és a kommunikációjuk, szolgáltatásuk középpontjában az alacsony ár van.

A magam részéről nem igazán rajongok a nagy akciókért, a tapossuk le egymást típusú vásárokért vagy az olyan őrületekért, mint a Black Friday. És akik követik a Filologoszt, azoknak már feltűnhetett, hogy mi ezekben nem szoktunk részt venni. Azonban, amikor ezt a jelenséget kritikával illetem, akkor nem pusztán arról van szó, hogy ez nekem nem szimpatikus, mert ez a kritika ettől jobban megalapozható. Ennek néhány szempontját szeretném megosztani!

Először is azt, hogy szakemberek szerint, ha ez a jelenség nagyon elburjánzik egy piacon, akkor annak hosszútávon meglehetősen rossz hatásai vannak. Ennek részleteivel nem szeretnék foglalkozni, ugyanis sokkal jobban érdekel a második probléma, ami ebből a mentalitásból fakad. Ez pedig a vásárlókkal kapcsolatos. Ennek a gondolkodásmódnak a hatására ugyanis elkezd kialakulni az a téves elképzelés, hogy a vásárlóknak nem számít más, csak az alacsony ár, és amikor valamit szeretnének vásárolni, nincsenek más szempontjaik. Azonban, ha jobban belegondolunk, amikor szeretnénk venni valamit, akkor bőven találunk más szempontokat is, amik fontosak lehetnek számunkra. Szóval, én nem szeretnék így gondolkodni a vásárlókról, hanem az a célom, hogy a Filologoszban szem előtt tudjuk tartani más fontos szempontjukat, más fontos igényüket is. A harmadik probléma, amit szeretnék elmondani, lehet hogy kicsit személyes, mert a munkámmal kapcsolatos. Ha az itt kritikával illetett, korábban felvázolt séma alapján dolgozunk, akkor nem pusztán a vásárlókhoz való felnőtt viszonyulás lehetőségét áldoztuk fel az akciókkal és engedményekkel történő folytonos bíbelődés oltárán, hanem azt a kreativitást is végleg parkolópályára tettük, ami nap mint nap megjelenhetne a munkánkban. Úgy gondolom, sokkal fantáziadúsabban, ötletesebben, másokat inspirálóbban lehetne dolgozni, hogyha nem mindig az árcédulákkal vagyunk elfoglalva kereskedőként.

Ezek volnának azok a kritikus szempontok, amik alapján létrehoztam az Akciós „akciós könyvcsomag” könyvcsomagot a folytonos túlakciózással és az engedmények fölösleges egymásra pakolásával szemben.

Most pedig szeretnék rátérni az elnevezés második részére! Ahogyan fölfedeztem az eddig bemutatott megközelítés ellentmondásosságát, úgy jelent meg előttem, hogy az Akciós „akciós könyvcsomag” könyvcsomag tulajdonképpen tartalmazza a Russell-paradoxon ellentmondását. Ez a dolog annyira inspirált, hogy még Bertrand Russellt is megpróbáltam lerajzolni, aki egy brit matematikus, filozófus volt, és az ő nevéhez fűződik ez a paradoxon.

Ahhoz, hogy az elnevezésnek ezt a részét is ki tudjam fejteni, szükséges, hogy egy kis matematikai kalandtúrára invitáljalak Benneteket, és az akciós könyvcsomagoknak egy halmazelméleti megközelítését adjuk. Ezért is fogalmaztam úgy, hogy akadémiai hangulat alakult ki a Filologosz Könyvesboltban, amikor ezzel elkezdtem foglalkozni. Tehát nézzük, hogyan is állunk ezen a fronton, és miért lett más néven Russell-paradoxon könyvcsomag az Akciós „akciós könyvcsomag” könyvcsomag!

Ahhoz, hogy erről tudjunk beszélni, néhány dolgot tisztáznunk kell! Először is azt, hogy a halmazoknak az a lényege, hogy pontosan és egyértelműen meg tudjuk határozni, hogy mit tartalmaznak, mi van bennük, vagyis egy halmaznak mik az elemei. Másrészt be kell vezetnünk néhány jelölést! Miután könyvcsomagokról van szó, k-val jelöljük az egyes könyveket, A-val az akciós könyvcsomagokat, és M-mel a minden akciós könyvcsomagot tartalmazó akciós könyvcsomagot. Ezek alapján így tudjuk felírni az akciós könyvcsomagokat: A1={k1} A2={k2, k3} stb. M-et pedig egyszerűen a következők szerint: M={A1, A2}. Először is azt látjuk, hogy halmazelméleti szempontból teljesen mindegy, hogy egy akciós könyvcsomagban csak egyetlen könyv szerepel. Mivel pontosan és egyértelműen meg tudtuk adni, hogy mi a halmaz eleme, teljesen szabályos halmaznak számít. Az A-val jelölt halmazokról még azt is el tudjuk mondani, hogy azok nem tartalmazkodóak, vagyis önmagukat nem tartalmazzák, vagyis A∉A. Viszont M-et kicsit egyszerűen lerendeztük, ugyanis az igazi célunk az volt, hogy létrehozzuk a minden akciós könyvcsomagot tartalmazó akciós könyvcsomagot. Most tehát általában az akciós könyvcsomagokat jelöljük A’-vel, a valóban minden akciós könyvcsomagot tartalmazó akciós könyvcsomagot pedig M’-vel. A’ halmazoknak bármely könyv lehet eleme, viszont A’∉A’. Így M’ halmaz M’={A’| A’∉A’}. Mivel M’ maga is egy akciós könyvcsomag, az előbbiek szerint igaz, hogy A’=M’. Tehát el kell döntenünk, hogy M’∈M’ vagy M’∉M’.

A kérdést egyszerűen úgy fogalmazhatjuk meg, hogy mivel a minden akciós könyvcsomagot tartalmazó akciós könyvcsomag maga is akciós könyvcsomag, bele kell-e tennem a minden akciós könyvcsomagot tartalmazó akciós könyvcsomagot a minden akciós könyvcsomagot tartalmazó könyvcsomagba? Mivel az akciós könyvcsomagok kizárólag önmagukat nem tartalmazó halmazok lehetnek, ellentmondáshoz jutunk. A minden akciós könyvcsomagot tartalmazó könyvcsomagot, miután akciós könyvcsomag és nincsen benne a minden akciós könyvcsomagot tartalmazó akciós könyvcsomagban, bele kell tennem. Vagyis M’∉M’ következik M’∈M’. Ekkor azonban rögtön tartalmazkodó lesz M’ halmaz, amiből rögtön ki is kell azt venni, mivel ez a halmaz nem tartalmazhatja önmagát. Igy sosem jutunk jó megoldásra és végső soron eldönthetetlen, hogy a minden akciós könyvcsomagot tartalmazó akciós könyvcsomagot bele kell tenni a minden akciós könyvcsomagot tartalmazó könyvcsomagba vagy nem.

Számomra éppen ilyen őrület, semmilyen eredményre nem vezető az a mentalitás a piacon, amiről az elején beszéltem. A Russell-paradoxon 1901-ben és azután arra sarkallta a matematikusokat, hogy az alapoktól újragondolják a halmazelméletet. Én a munkámat nem szeretném olyan vélekedések alapján végezni, amikből levezethető valaminek a bizonyítása és cáfolata is. Ezt a gondolatot pedig bárki tudja kamatoztatni. És ez a Filologosz üzenete most szilveszterkor.

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.

Írja meg véleményét



Megjegyzés: A HTML-kód használata nem engedélyezett!
Értékelés: Rossz Kitűnő